Khamis, 29 Mac 2012

Bersabarlah duhai HATI

Bismillahirrahmanirahim..
Assalamualaikum reader2 yg ifa kasihi..
huhu..tajuk kali ini serius nieh "bersabarlah duhai hati"
bisikan kecil sekeping hati yang suci..

Ya Allah aku adalah hati yang kau kirimkan dalam tubuh manusia..
Aku adalah salah satu bahagian dalam hati manusia yg merupakan seketul daging bewarna merah
jika baik aku maka baiklah segalanya termasuk tubuh tuanku..
jika jahat aku maka jahatlah segalanya termasuk tuanku...
aku akan bertindak sebagai penyebab...organ lain bertindak..
ya Allah JAHATnya aku..
kekadang aku berfikir?? Ya Allah...knape kau ciptakan aku untuk manusia...
kini baru aku paham..Allah menciptakan ku adalah untuk menguji makhluk di BUMI ini
Hati berkata : Aku lapar??? knape tuanku tak memberi aku makan..
aku tak minta untuk di beri makanan semewah 'KFC' , McDonal , atau Hotel 5 Bintang..
aku hanya minta makanan ROHANI iaitu ZIKRULLAH & BACAAN AL-QURAN
kekadang aku sedih jika aku terpakse berfikir soal CINTA yang tak sepatutnya...
kasihan TUAN ku....
ya Allah bantu aku...aku cuba untuk menjadikan tuanku hambaMU yang sentiasa mendambakan kasihnya
tp ianya tewas jika aku bergerak seorang diri..
ianya pasti berjaya jika aku bergerak seiringan dgn tuanku..di iringi dgn doa dan keredhan dariMU..
Ya Allah kekadang aku tewas dengan pujuk rayunya..Apa semua ini...
Ya Allah sungguh susah untuk menjaga 'HATI'
aku ingin jadi HATI yang dapat menyenangkan TUANNYA
Ya ALLAH aku mohon kepadaMU..
kau kunci aku (HATI ) tuanku hanya padaMU ya ALLAH
selagi TUANKU tidak menemui HATI yang lagi satu yang hanya untukMU
Aku ingin TUANKU sentiasa bergembira tanpa duka dan sedih kerana
aku sering melalaikannya..aku sering membuat dia berfikir..
aku sering berbisik padanya bisikan yang tidak sepatutnya...
YA ALLAH AKU MOHON PADAMU



"BERSABARLAH DUHAI HATI"
-ALLAH PASTI BERSAMA MU-

haa..sahabat2 kesian hatikan...bukan senang nak jaga hati..
jadi bg sahabat2 yang syg hati sahabat2 yg cutu mute tuh..
JAGALAH hati baik2 na..rawat hati dgn ZIKRULLAH..
pasti hati akn tenang dan tampil bertenaga setiap hari...

ala kulihal syukran lakum..
sudi membaca entry ifa kali ini..

ma' Assalam wailaliqa ya sohabati ^__^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan